Sunhults omgivningar

Ett antal vykort jag har är inte tagna i de centrala delarna av by Sunhultsbrunn, utan i dess närhet. Några går att härleda, andra inte. Här behövs din insats som vet hur det ser ut idag, och eventuellt var kortet är taget.



Sunhultsby står det, men är det norra Sunhuts by eller kanske södra Sunhults by? Jag vet inte.



Man ser ett hus ovanför backen, men var är det taget?



Detta lär vara södra Sunhult.



Ett hus, en landsväg. Kan det vara gamla landsvägen igenom Sulhultsbrunn?



Samma ställe för fotograferingen som förra kortet.



Denna gran trodde jag var "Sunhultsgranen". Men så är det inte. Den kan ha stått var som helst i omgivningarna av byn.



Strax intill Söljen misstänker jag.



Sjöafallsvägen.



Sjöafall.



Intill Sjöafall någonstans.



Vallstorp.



Vägen söderut i Sunhult mot Vallstorp.

Jaa, en del kort är svårplacerade, i alla fall för mig.
:: Lars ::





Kommentarer
Postat av: ingvar johansson

Det översta kortet är södra sunhult. I det vänstra huset bor Lars-åke Davidsson med fru Ann-Marie. husen längst tii höger tillhör Lars hermansson som också bor där.

2010-11-14 @ 09:04:14
Postat av: Lars G

Tack Ingvar!

På den tiden (oj, lät väldigt bibliskt) när jag bodde där vill jag minnas att en kvinna vid namn Blenda bodde i ett av dessa husen. Hon flyttade till Svedala strax utanför Malmö någon gång i början av 1960-talet. Tror att det var huset som heter S. Sunhult 3 idag.

Ja, då är denna bild tagen från söder ...

2010-11-14 @ 09:43:50
URL: http://larsgudmundsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0