Fyra nya vykort från Sunhult.

I helgen hittade jag några nya vykort från Sunhult, eventuellt fler. Kommentera dem gärna då jag inte är riktigt säker på vart vissa är tagna. Tack på förhand ...
Posten kommer - men kan det vara på gamla Tranåsvägen han går?



Rimfrost - men var i Sunhult? Kanske vägen mot Frinnaryd?



Enligt text på baksidan så skulle några med namnet Rydin bo i två av husen som kan skymtas bakom träden. Vet du var det kan vara?



En isbelagd Söljen syns mitt i bilden, och gården bör heta Dagstorp kanske ...

Ja, det blir svårare och svårare att finna nya kort. Missade ett vet jag ...

:: Lars ::




Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej!
Va fina bilder du har på Sunhult, jag är själv uppvuxen där och pappa bor kvar i Södra Sunhult. Jag är med i kommitén för Frinnaryds hembygdsförenings sockenblad, och vi undrar vad du har för koppling till Sunhult? Någon av bilderna du har skulle vara riktigt fina att ha med i bladet!

2014-01-11 @ 13:12:49
URL: http://catamita.blogg.se/?tmp=35385

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0