Man ska aldrig säga aldrig...

... vid senaste inlägget så skrev jag att det då troligen var sista kortet från Sunhultsbrunn jag presenterade. Så fel man kan ha.

Tre nya vyer har jag funnit varav ett känns mer kul än de andra. Det är ett privattaget från Söljens strand med några damer/flickor stående intill med texten "wid Söljens strand, sommaren 1907".
Det andra är också från Söljen med bryggan nedanför Vintergården, och med en liten båt utanför i vattnet. Och det tredje är "Källan" som jag lyckades få tag på så sent som för en vecka sedan.
Håll tillgodo.



Tyvärr kan man inte utläsa vem damerna är då enbart intialer visas på skrivsidan.



Det andra kortet från sjön Söljen. Visar som sagt bryggan nedanför Vintergården.



Det intressanta här är att det verkar vara någon form av kyrklig sammankomst-ställe (märkligt ord ;-) ). Det var rena turen jag upptäckte detta kort då det fanns på internet till försäljning och med stämpeln som huvudsakliga orsak till försäljningen.

Ja, nu vågar jag inte skriva mer om att det troligen är sista kortet, för man vet ju aldrig ...

:: Lars ::




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0